Jazda na formule na okruhu Var

Jazda na formule na okruhu Var

Le Luc en Provence
Okruh Var (2,2 km / 2,4 km so zákrutou)

Okruh Var / Luc en Provence je dlhý 2,2 km (2,4 km so zákrutou) a nachádza sa hodinku jazdy autom od známych prímorských stredísk francúzskej Riviéry - Fréjus a Saint-Tropez. Ide o bývalú skúšobnú a vývojovú dráhu stajne AGS, ktorá sa v minulosti zúčastňovala svetového šampionátu F1. Ako taká teda ponúka záruky nevyhnutné pre potešenie z pilotovania F1 - veľké zákruty, dve rovinky či miesta pre prudké brzdenie. Výhodou kratšieho okruhu je ľahšia zapamätateľnosť jednotlivých zákrut. Teoreticky trať umožňuje dosiahnutie maximálnej rýchlosti 280 km/hod. To všetko v dokonale zabezpečenom prostredí vďaka videokontrole, prítomnosti lekára, hasičov a "bezpečnostnému" družstvu vybavenému zásahovými autami.

Stáže F1 AGS Formule 1 ponúkané na okruhu Var sú od istého času realizované s novou filozofiou a s precíznejším a najmä individuálnejším prístupom k príprave pre vašu jazdu v monoposte F1. Umožní vám to prežiť váš životný zážitok ešte intenzívnejšie. Výrazným spôsobom k tomu napomáha aj prístup k profesionálnemu simulátoru pre jazdu na monopostoch. Špecialitou je tu aj možnosť dohodnúť si celodenný pilotný kurz len pre 2 účastníkov stáže.

Počas dňa na vás čaká ranné pohostenie či podvečerný prípitok v priestoroch okruhu, obed v rezervovanej sále v priestoroch AGS Racing, ale aj priestory na uvoľnenie a oddych priamo pri trati v motor-home, kde je k dispozícii otvorený bar s občerstvením. Účastníci stáže a ich hostia tak majú počas dňa zabezpečené potrebné pohodlie.

V sezóne 2025 sú na okruhu Var ponúkané iba stáže F1 od AGS Formule 1.

Monoposty a športové prototypy

Pre stáže od AGS Formule 1 sa tu na prípravu pred jazdou v F1 využívajú monoposty F4 Mygale M14 (160 koní, 500 kg) s radením rýchlosti pádlami sa využíva. Minimálne sa v F4 jazdí 2x 8 kôl (pri stáži F1 3x 8 kôl), pričom prvá séria kôl je za zavádzacím vozidlo a každá ďalšia séria kôl sa už jazdí voľne. S tým, že možnosť predbiehať pomalšieho pilota sa dá len organizovane a na cieľovej rovinke. Pri stážach F1 sa využívajú monoposty F1 Prost AP02, F1 Arrows A20 aalebo F1 AGS SH1 (s motormi V8 Cosworth, 550 koní)  s radením rýchlosti pádlami. Môžete tak riadiť ktorýkoľvek z nich, výber ale spravidla možný nie je. Pri stáži F1 však máte na výber buď balík 6 kôl na F1, balík 2x 6 kôl na F1 alebo balík 3x 6 kôl na F1. S tým, že v tom druhom prípade je medzi sériami kôl osobná konzultácia s inštruktorom. Na doplnkové programy je k dispozícii monopost Dallara T08 WSR 3.5 (485koní) alebo monopost Dallara T05 WSR 3.5 (425 koní) s radením rýchlosti pádlami, ktorý je lacnejšou a aj výrazne slabšou alternatívou k stáži F1.Športový prototyp Oreca FLM09 (430 koní), ktorý je využívaný na tzv. krst, pričom ho riadi už profesionálny pilot skoro pretekárskym tempom. Ide tak o zážitok, ktorý určite odporúčame. Uvedené ale záleží od aktuálne ponuky.

Ceny pre sezónu 2025

Pilotovacie stáže AGS FORMULE 1 zahŕňajú: prístup na okruh, kompletné vybavenie pilota, poskytnutie monopostov (F4, formula F1 V8, prípadne prototyp), technické a pedagogické zabezpečenie, bezpečnostné zariadenie (lekár, usporiadatelia, zásahové vozidlo, videokontrola...), stravu pre pilota aj jeho jedného hosťa (ranné občerstvenie, denný otvorený bar, obed, záverečný prípitok). Pre pilotov je k dispozícii aj profesionálny simulátor.

Na okruhu Var sú k dispozícii monoposty s pádlami na volante. Programy s jazdou na monoposte F1 sú celodenné, prípravné jazdy sa realizujú na monopostoch F4. Samostatné stáže F4 sú poldenné, prípadne 1-denné. Pre krsty je k dispozícii športový prototyp Oreca FLM09.

 

Stáž na monoposte F1 Prost, Arrows alebo AGS, (V8) - sezóna 2025

Balík   Počet km F1       Cena
3× 8 kôl F4 + 6 kôl na F1            13,20    4.600,00 €
3× 8 kôl F4 + 2x 6 kôl na F1              26,40         5.900,00 €
3× 8 kôl F4 + 3x 6 kôl na F1              39,60         7.200,00 €

 

Stáž na monoposte Dallara 3.5 - sezóna 2025

Balík   Počet km F3.5       Cena
3× 8 kôl F4 + 6 kôl na F3.5            13,20    3.500,00 €
3× 8 kôl F4 + 2x 6 kôl na F3.5              26,40            4.500,00 €

 

Stáž na monoposte F4 - sezóna 2025

Balík Discover      Počet km F4Cena
3× 8 kôl F452,81.650,00 €
Balík IntermediaryPočet km F4Cena
4× 8 kôl F470,42.200,00 €
Balík Race            Počet km F4Cena
5× 8 kôl F488,02.500,00 €

 

Krst na športovom prototype Oreca - sezóna 2025

BalíkPočet kmCena
2 kolá Oreca4,4550,00 €

 

Krst na 2-miestnej F1 - sezóna ...

BalíkPočet kmCena
2 kolá F1 X24,4... €

 

Zaisťovacia garancia

Na okruhu treba počítať s preukázaním či dokladovaním kaucie na nezníženú spoluúčasť v predpísanej výške (podľa pokynov). Za poplatok je možné znížiť výšku spoluúčasti v prípade škodovej udalosti zavinenej pilotom.

 

Príplatkové služby (zatiaľ ide o ceny orientačné, upresnené budú na vyžiadanie)

  • Zníženie spoluúčasti ...  €
  • Video na DVD so zábermi z kamery na monoposte ... 75,00 €
  • Simulátor (1 hod.) ... 150,00 €
  • Hosť pilota (2-4 osoby, vek min. 10 r., s obedom) ... 50,00 €
  • Hosť pilota (2-4 osoby, vek min. 10 r., bez obeda) ... 25,00 €
Termíny v sezóne 2025

Odporúčame urobiť výber a objednávku termínu stáže F1 a konkrétneho programového balíka s dostatočným predstihom.

Termíny pre stáže F1 AGS Formule 1

Mesiace v 2025Termíny 
02 /2025 - Február22.02. a 28.02.2025
 04 /2025 - Apríl18.04. a 22.04.2025
 05 /2025 - Máj...
 06 /2025 - Jún13.06., 23.06., 24.06. a 25.06.2025
08 /2025 - August...
 09 /2025 - September12.09. a 26.09.2025   
10 /2025 - Október17.10., 24.10. a 31.10.2025
Orientačný program dňa stáže F1

Adepti na pilotov F1, zaujmite miesto v kokpite Vašich snov!

 

745: Prijatie na okruhu

Chvíľa na drobné pohostenie. Dostávate sa do šatne, kde si preberiete svoje vybavenie "pilota".

815: Briefing "pilotovanie"

Naučíte sa všetky tajomstvá pilotovania monopostov.

900: Objavovanie okruhu z minibusu

S detailným plánom trate za súčasného komentára inštruktora ku každej zákrute si naštudujete správnu stopu na okruhu.

915: Pilotovanie monopostu F4

Tri série jázd za volantom F4, po každej dostanete osobné rady, potrebné pre riadenie monopostu F1.

1200: Obed

Moment uvoľnenia pre vás a vašich hostí.

1330: Briefing "formula 1"

Objavovanie špecifík pilotáže monopostu F1.

1400: Pilotovanie monopostu formule F1

Zdvihnutá ruka, za Vami sa ozve vzduchový štartér a motor V8 reve. Štart! Pustíte spojku... a vstúpite do uzavretého okruhu tých, ktorí pilotovali F1.

1630: Krst so skúseným pilotom (podľa ponuky)

Čakajú vás dvojmiestna F1 alebo športový prototyp, oba riadené profesionálnym pilotom.

1730: Odovzdanie certifikátov pilotovania F1

Hlava plná zážitkov a záverečný aperitív!

Váš deň zahŕňa:

Kompletnú výbavu pilota (homologovanú FIA), vstup na okruh, bezpečnostné zariadenie, poskytnutie monopostov F4 a F1 (resp. podľa objednávky), prístup do open-baru a jedlo pilota (uvedené platí pre stáž s celodenným programom).

História AGS Formule 1

Dôležité míľniky v AGS 

1968: Henri JULIEN, vášnivý automechanik vytvára stajňu AGS. V mestečku Gonfaron, dva kroky od Saint-Tropez sa zrodila stajňa AGS (Automobiles Gonfaronnaises Sportives = športové gonfaronské automobily). Počas 36 rokov venovaných výrobe, rozvoju a využívaniu monopostov prešla AGS všetkými etapami pretekov. Roku 1986, po viacerých tituloch v F2, vstupuje AGS do F1 a stáva sa spoločnosťou "AGS FORMULE 1". Počas týchto 6 sezón vo Svetovom šampionáte F1 sa za volantom monopostov AGS vystriedali mnohí známi piloti, aby zapísali viac krát body do zatriedenia "Piloti" a "Konštruktéri" - napr. Pironi, Capelli, Fabre, Moreno, Streiff, Tarquini, Winkelhock, Dalmas...

1992: Jedinečná iniciatíva vo svete, AGS vytvára koncept "F1 - zábava". AGS FORMULE 1 dáva svoje "savoir-faire", t.j. umenie a znalosti získané na najvyššej úrovni pretekov k dispozícii na svojich stážach pilotovania F1. Varský okruh pri Le Luc en Provence ponúka na ploche 2.000 m2 množstvo ultramoderných riešení vrátane priameho prístupu na okruh, heliportu či seminárnej sály a je plne k dispozícii pre autá formule 1. Naviac pri všetkej bezpečnosti.

2025: AGS, svetový líder v stážach F1. Spoločnosť AGS FORMULE 1 v priebehu roku 2019 nahradila spoločnosť AGS Racing. Táto v organizovaní stáží F1 pokračuje inovatívnym spôsobom a pre jazdy využíva monoposty F4 a monoposty F1 Prost AP04 (príp. Arrows alebo AGS) s motormi V8 a s radením rýchlostí pádlami pod volantom, ktoré sú k dispozícii pri nových programoch na výnimočných okruhoch.

Motory F1

Reputácia motorov Ford-Cosworth je s 10 titulmi zo svetového šampionátu nespochybniteľná. Motor V8 Ford Cosworth (DFR 3,5 l) vybraný v AGS na motorové vybavenie ich parku F1 umožňuje výkon 650 koní pri 11.000 otáčkach. Používaný bol na pretekoch stajňami Tyrrell, Arrows či Benetton pre pilotov ako Alesi, Alboreto, Herbert, Nakajima... Ponúka vynikajúci rozsah použitia, ukážkové potešenie z riadenia a dôveryhodnosť.

Monoposty F3 a F4

Pôvodne využívané ef-trojky Opel Lotus boli nahradené monopostami F4 a sú využívané na úvodnú školu pilotáže, pričom majú radenie rýchlostí pádlami na volante.

Monoposty F1, donedávna využívané pre stáže:

Arrows A20 (1999): Svoj prvý bod si zapísal s Pedrom de la Rosa pri jeho prvej účasti na Grand Prix. Používa na stáže na okruhu var aj na okruhu Paul Ricard.

Prost AP02 (1999) a Prost AP04: Ako medzisezónne auto ho využíval Jean Alesi a Nick Heidfeld, na pretekoch bol monopost pilotovaný Jarnom Trullim a Olivierom Panisom. 

Jordan EJ11 (2001): Monopost pilotovaný H.H. Frentzenom (na konci sezóny nahradený J. Alesim) a J. Trullim dosiahol 6 rekordov na kolo a 6. miesto na svetovom šampionáte. Monopost Jordan sa ale pri stážach nevyužíval.

AGS SH04 (2003) Monopost bol vyvinutý špeciálne pre spoločnosť AGS FORMULE 1 pre stáže pilotovania. Táto formula F1 v sebe spája potešenie, výkonnosť a bezpečnosť. Vďaka svojej homogénnosti ponúka výborný kompromis medzi podvozkom, motorom a prevodovkou.

Všetky vyššie uvedené monoposty F1 sú vybavené pádlami na volante a 6-rýchlostnou prevodovkou.

AGS JH 24: Monopost sa zúčastnil svetového šampionátu konštruktérov F1 a napísal najkrajšie stránky histórie stajne AGS v rukách slávnych pilotov ako Dalmas či Tarquini. V súčasnosti sa monoposty s manuálnym radením rýchlostí pri stážach F1 nepoužívajú. Jazda v tomto monoposte F1 bola využívaná vyznávačmi pôvodnej pilotnej techniky s manuálnou prevodovkou (5 rýchlostí) a ovládaním pedálov spôsobom "päta-špička". Monoposty tohto typu mali rýchlostnú páku s kulisou v tvare "H". Stačil malý pohyb zápästím a bol tam iný rýchlostný stupeň. Táto prevodovka si však vyžadovala presné ovládanie a teda aj väčšie sústredenie pilota.

Mapa ubytovania

43.347408365, 6.33248615

Hľadať